Regulamin konkursu filmowego z zakresu profilaktyki uzależnień.
Regulamin konkursu filmowego
z zakresu profilaktyki uzależnień
I. Postanowienia ogólne.
§ 1
1. Niniejszy regulamin określa zasady konkursu filmowego z zakresu profilaktyki
uzależnień.
2. Organizatorem konkursu jest Urząd Miejski wraz z Miejską Komisją Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych w Dębicy, zwani dalej „Organizatorem”,
3. Celem konkursu jest:
- popularyzacja wiedzy na temat skutków nadużywania alkoholu oraz uświadamianie
zwłaszcza dzieciom i młodzieży występujących zagrożeń w tym zakresie,
- ograniczanie spożycia napojów alkoholowych,
- promocja zdrowych zachowań na co dzień i bezpiecznych form spędzania wolnego
czasu.
- ograniczanie dostępności alkoholu, poprzez kształtowanie właściwych postaw
społecznych w zakresie przestrzegania zasad sprzedaży napojów alkoholowych,
4. Konkurs prowadzony jest w szkołach gimnazjalnych i średnich na terenie miasta
Dębicy.
II. Warunki uczestnictwa i zasady konkursu.
§ 2
1. Konkurs skierowany jest do uczniów gimnazjów miejskich oraz szkół średnich,
2. Autorem filmu może być jedna osoba lub zespół, liczący nie więcej niż 5 osób: do
konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nie
naruszające praw autorskich osób trzecich, nigdzie poprzednio niepublikowane,
3. Film może być wykonany dowolną techniką, a czas jego trwania nie może przekraczać
10 minut.
4. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem na rzecz Organizatora
konkursu nieodpłatnej, bezterminowej i nieograniczonej zgody na wykonanie reprodukcji
nagrodzonych prac oraz na ich ekspozycję, wykorzystanie w celach reklamowych oraz, że
prace z chwilą ich złożenia stają się własnością organizatora i mogą być zwrócone po ich
wykorzystaniu,
5. Zgłoszone do konkursu filmy, uczestnicy przekazują na płycie DVD, podając tytuł filmu,
jego autora i nazwę szkoły.
6. Wraz z przekazaniem prac należy przekazać podpisany Formularz zgłoszeniowy,
stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu: w przypadku pracy zbiorowej,
formularz zgłoszeniowy wypełnia każdy członek zespołu.
7. Prace przekazane bez formularzy zgłoszeniowych nie wezmą udziału w konkursie,
8. Każdy z uczestników ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich
poprawiania, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
III. Czas trwania konkursu
§ 3.
1. Konkurs przeprowadzony zostanie w terminie do dnia 26 maja 2014 r.
2. Zgłoszenie prac do konkursu winno nastąpić poprzez złożenie ich u wyznaczonego
pedagoga danej szkoły w terminie do dnia 30 kwietnia 2014r.
3. Osoba wyznaczona do przeprowadzenia konkursu w danej szkole przekaże
zgłoszone prace wraz z formularzami zgłoszeniowymi do Urzędu Miejskiego w Dębicy –
Wydział Spraw Obywatelskich, pok. 32 w terminie do dnia 07 maja 2014 r.
IV Zasady oceny i nagrody
§ 4.
1. Prace konkursowe zostaną ocenione na podstawie następujących kryteriów:
a/ zgodność pracy z tematyką,
b/ inwencja i pomysłowość prezentacji tematyki,
c/ czytelność przekazu,
d/ ogólne wrażenia estetyczne.
2. Oceny prac dokona Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
z udziałem zaproszonych specjalistów w terminie do dnia 14 maja 2014r.
§ 5.
1. W konkursie przyznane zostaną 3 nagrody rzeczowe; dopuszcza się także możliwość
przyznania wyróżnień,
3. Wybrane prace zostaną umieszczone na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miejskiego
w Dębicy.
4. Podsumowanie konkursu wraz z uroczystym wręczeniem nagród nastąpi w Urzędzie
Miejskim w Dębicy w terminie do dnia 26 maja 2014 r.
V. Postanowienia końcowe
§ 6.
1.Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany czasu trwania konkursu i warunków udziału
w konkursie oraz do jego odwołania bez podania przyczyny.
2. Organizator zastrzega sobie prawo opublikowania prac konkursowych w wydawnictwach
reklamowych, okolicznościowych, materiałach prasowych, internecie lub w inny sposób.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie rozstrzyga organizator.
4. Niniejszy regulamin dostępny będzie również na stronie internetowej Urzędu Miejskiego
w Dębicy. Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich
Urzędu Miejskiego w Dębicy - tel nr 14 6838279.
Załącznik do regulaminu konkursu filmowego
z zakresu profilaktyki uzależnień
Formularz zgłoszeniowy
UCZESTNIK:
Imię i nazwisko: ……………………………………………………………………………………………………………………………....
Data urodzenia: ……………………………………………………………………………………………………………….…………......
Nazwa Szkoły: .......................................................................................................................................
Tytuł filmu:............................................................................................................................................
OPIEKUN PRAWNY UCZESTNIKA:
Imię i nazwisko: …………………………………………………………………………………………………….………………………...
Adres zamieszkania: …………………………………………………………………………………………………………………………
Adres do korespondencji (jeżeli inny niż adres zamieszkania):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Telefon kontaktowy oraz adres e-mail:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
OŚWIADCZENIA UCZESTNIKA/OPIEKUNA PRAWNEGO UCZESTNIKA:
1. Oświadczam, że załączona praca została wykonana przez zgłaszanego przeze mnie uczestnika samodzielnie (zespołowo)*.
2. Oświadczam, że zapoznałem/-am się z Regulaminem konkursu i wyrażam zgodę na udział
w konkursie zgodnie z określonymi w nim warunkami.
4. Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Organizatora konkursu moich danych osobowych oraz danych osobowych zgłaszanego przeze mnie uczestnika, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
5.Wyrażam zgodę na nieodpłatne przeniesienie majątkowych praw autorskich do nadesłanej pracy, w zakresie określonym w Regulaminie konkursu.
*niepotrzebne skreślić
_____________________________________
Data i podpis uczestnika /opiekuna prawnego uczestnika
Uwaga: formularz podpisuje opiekun prawny, w przypadku, gdy uczestnik konkursu jest niepełnoletni.