Pracownicy Urzędu Miejskiego systematycznie uczestniczą w szkoleniach w ramach projektu „W stronę klienta – nowa twarz administracji samorządowej”. Projekt realizowany jest przez Towarzystwo „Altum” – Programy Społeczno – Gospodarcze i jest współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Patronat nad projektem objął wojewoda podkarpacki oraz marszałek województwa podkarpackiego. Poza zagadnieniami zarządzania czasem i komunikacji z klientami, pracownicy urzędu uczą się interpretacji oraz praktycznego zastosowania przepisów ostatnio znowelizowanych ustaw (m. in. ustawy o finansach publicznych). Zdobyta podczas szkoleń wiedza przekłada się na jakość usług świadczonych w urzędzie. Na każdym szkoleniu pracownicy urzędu wypełniają dwukrotnie test oceniający ich wiedzę, by poznać efekty szkoleń.
W przypadku administracji samorządowej brak czasu, zarówno aby podnosić swoje kwalifikacje, jak i brak czasu dla zgłaszających się petentów nie może mieć miejsca. Szkolenia mają przysłużyć się zarówno pracownikom urzędu, jak mieszkańcom naszego miasta. Program zakończy w październiku 2011 r. konferencja podsumowująca projekt.