W dniu 23 listopada 2012 r. odbyło się w Urzędzie Miejskim w Dębicy spotkanie na temat funkcjonowania monitoringu wizyjnego na terenie miasta. W spotkaniu, które prowadził Z-ca Burmistrza Miasta Dębicy - Mariusz Trojan, uczestniczyli m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Prezesi Spółdzielni Mieszkaniowych (współfinansujących część zainstalowanych kamer), oraz przedstawiciele firmy OMEGA GROUP, która świadczy usługi monitorowania.
Przedmiotem spotkania była ocena funkcjonowania istniejącego systemu monitoringu wizyjnego w mieście. Obecnie miasto jest monitorowane przez 29 kamer - w tym 28 obrotowych i 1 stacjonarną.
W celu poprawienia funkcjonowania istniejącego systemu monitorowania miasta, podjęto kilka istotnych zmian m.in.:
- zamontowano dodatkową kamerę w Rynku
- w przypadku kamery przy ul. Sportowej zmieniono jej ustawienie, aby monitoringiem objąć muszlę koncertową i przyległy do niej plac, gdzie często dochodzi do zakłóceń porządku publicznego
- Firma OMEGA GROUP rozpoczęła budowę linii światłowodowych w celu poprawienia, jakości odbieranego z kamer obrazu
- wydłużony został okres archiwizowania nagrań oraz skrócony został czas udostępniania nagrań dla Policji lub Straży Miejskiej.
W trakcie spotkania Naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji – Jan Wojna podkreślił, iż monitoring jest niezwykle ważnym narzędziem w systemie zapewnienia bezpieczeństwa w Dębicy i dlatego warto ten system doskonalić oraz rozbudowywać. Wnioskował on również aby przewidzieć instalację kamer przy głównych drogach dojazdowych do miasta. Na dużą przydatność monitoringu wskazał również Sylwester Bieszczad – Komendant Straży Miejskiej, informując o skutecznie podjętych przez Straż Miejską interwencjach na skutek wykorzystania materiałów z monitoringu wizyjnego.
art. + Foto MR