W Dębicy 19 i 22 maja 2010 r. odbędą się imprezy z udziałem Mlecznej Ekspedycji w ramach programu „Stawiam na mleko!”, ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. W akcji uczestniczyć będą szkoły i sklepy z Dębicy.
W ramach kampanii w 36 miesięcy „Mleczny Konwój” odwiedzi 108 miast w Polsce. Program obejmie blisko 450 szkół oraz 330 tysięcy dzieci i ok. 300 tysięcy dorosłych. Projekt zakłada m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne imprezy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR. Kampania realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. Do miast zawita „Konwój mleczny”, który odwiedzi szkoły. Dzieci i młodzież w wieku od 7 do 13 lat oraz ich opiekunowie będą mogli wziąć udział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków. W weekendy do miast dojedzie „Truck Mleczny”. Głównym założeniem jest promowanie zdrowia i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą w kwestii diety i zdrowego odżywiania.
W Dębicy „Konwój Mleczny” odwiedzi Szkoły Podstawowy nr 9, 5, 11 i 12, zaś „Truck Mleczny” zawita na boisko przy Szkole Podstawowej nr 9, gdzie powstanie miasteczko sportowe i zabawki dmuchane.
Podczas „Imprez Mlecznych” odbędzie się konkurs „Podaj dalej”, promujący wiedzę o walorach diety bogatej w mleko i produkty mleczne. Akcja prowadzona będzie także w punktach sprzedaży, gdzie klienci będą mogli liczyć na wsparcie działań informacyjnych i konkursy. Platforma internetowa www.stawiamnamleko.pl informuje o zagrożeniach dla zdrowia, wynikających z niedoboru wapnia w organizmie.
- W Polsce spada spożycie mleka i jego przetworów – mówi Anna Ostrowska zajmująca się promocją akcji. - Z tego powodu zarówno u dzieci, jak i wielu osób dorosłych dochodzi do poważnych niedoborów wapnia, co może w konsekwencji wiązać się z zaburzeniami zdrowotnymi. Program „Stawiam na mleko!”
ma być jednym z elementów działań mających na celu zapobieganie takim problemom w naszym społeczeństwie.
Kampania „Stawiam na mleko!” współfinansowana jest przez Agencję Rynku Rolnego z pieniędzy Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i – w dalszej perspektywie – także całego polskiego społeczeństwa.