Przedstawiciele samorządów leżących w ciągu linii kolejowej nr 25, przedstawiciele firm i przedsiębiorstw zlokalizowanych w mieleckiej i tarnobrzeskiej strefie ekonomicznej, parlamentarzyści krajowi i europejscy uczestniczyli w spotkaniu dotyczącym przywrócenia połączeń na trasie Ocice – Mielec – Dębica oraz modernizacji tej linii kolejowej.
Obecnie linią między Ocicami a Dębicą nie jeżdżą żadne pociągi pasażerskie. Powodem jest fatalny stan techniczny i liczne ograniczenia prędkości, nawet do 20 kilometrów na godzinę. W sierpniu zawieszone zostały kursy szynobusów, później wycofano pociąg pospieszny Zamość - Wrocław. Teraz ruszyła akcja ratowania tej linii kolejowej przed całkowitym zamknięciem.
W Mielcu 16 listopada br. odbyło się spotkanie polityków, samorządowców i kolejarzy zorganizowane przez parlamentarzystów PiS. Uczestnicy spotkania podjęli uchwałę, w której wyrazili wolę działań mających doprowadzić do modernizacji linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Ocice – Mielec – Dębica. Efektem są deklaracje sfinansowania opracowania studium wykonalności dla remontu torowiska, złożone głównie przez Polskie Linie Kolejowe, wicemarszałka Podkarpacia i prezydenta Mielca. Na studium potrzeba około miliona złotych. Modernizacja linii numer 25 Dębica - Mielec - Ocice może kosztować około 150 milionów złotych.
Uczestnicy spotkania zwrócili się także do Marszałka Województwa Podkarpackiego o objęcie patronatu oraz koordynację działań w ramach tej inicjatywy i reprezentowanie zainteresowanych stron w kontaktach z PLK S.A., w tym uruchomienia procedur koniecznych do opracowania studium. Do końca bieżącego roku Marszałek Województwa ma także zorganizować spotkanie, którego celem będzie przekazanie deklaracji i określenie przez wszystkie zainteresowane strony wysokości finansowego wsparcia koniecznego do powstania studium.